تمام ادیان قبل از اسلام وعده مهدی موعود را داده اند
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۶۴۸
حجت الاسلام دلیر گفت: مهدی موعود (عج) وعده پروردگار عالم بر امم است و نه بر امت اسلام. امم یعنی امت یهود، امت مسیح (ع)، امت اسلام و تمام فرق و نحل که وعده پروردگار عالم را خواهند دید.
قدس آنلاین: حجت الاسلام بهرام دلیر به مناسبت نیمه شعبان در گفت وگو با مهر گفت: پنج سلامی که مؤمنان و مسلمانان معمولاً بعد از نماز به امام زمان تقدیم میکنند را یادآوری میکنم و توضیح میدهم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در دومین سلام میگوئیم: «السَّلاَمُ عَلَی شَمْسِ الظَّلاَمِ وَبَدْرِ التَّمَامِ». یعنی سلام و درود بر خورشید فروزان امامت که از پس ابر غیبت ان شاءاللهبر زوایای قلب شیفتگانش نور امید میافشاند. مولود نیمه شعبان مایه امید بشر است. هر انسانی که امید رهایی دارد، گمشده اش در نیمه شعبان است. یعنی آن مولود نیمه شعبان مایه رهایی همه انسانهاست. نور امید میافشاند و بر مظلومان و مستضعفان نوید رهایی میدهد و با طوفان قیامش منافقان، حیله گران و دغل بازان را از صحنه خارج میکند. همچنین مدعیان دروغین حقوق بشر و شعارهایی از این قبیل که پشت صحنه همه اش نیرنگ است را رسوا میکند و مظلومان و حق از دست دادگان را به حقوق حقه خود میرساند.
وی ادامه داد: سومین سلام را وقتی به امام میدهیم میگوئیم: «السَّلاَمُ عَلَی صَاحِبِالصَّمْصَامِ وَ فَلاَّقِ الْهَامِ». سلام و درود بر بزرگ انقلابی تاریخ بشر که با انقلاب بی نظیرش بساط ظلم ستم و ستمگری را در جهان برچیده، حکومتها و نظامهای باطل را پایان میدهد و بیدادگران و ستم پیشگان را برای ابد در زبالهدان تاریخ دفن میکند و پرچم رحمت را بر زمین و گستره جغرافیایی انسانی و طبیعی میگستراند و حکومت عدل را جایگزین حکومت جور و ستم و ظلم میکند.
بهرام دلیر اضافه کرد: سلام چهارم مناسب با بهار است و میگوئیم: «السلام علیک یا رَبیَع الاَنام و نَضْرَةَ الاّیام». سلام و درود بر بهار انسانها و شکوفایی دورانها. یعنی آن حضرت با ظهورش فجر نور را شکافته و همه جا نور باران میشود. عدل و مساوات همه گیر شده و نابسامانیها در تمام محورهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و در زمینههای دیگر از میان خواهد رفت و جهلها و ستمها رخت خواهد بست. عقلها و دانشها به کمال خواهد رسید. مراد از بهار رشد خردمندی و رشد فضائل اخلاقی است.
وی سپس عنوان کرد: در طول تاریخ پس از رسالت رسول الله و بعد از غیبت کبری امام زمان (عج) تمام اخلاقی که مثل برگ پاییزان به زمین ریخته بود با ظهور امام زمان همه بانشاط میشوند و خرد و اخلاق رشد میکند و بارور میشود و فضائل اخلاقی بر رذائل اخلاقی غلبه میکند و زندگیها با طراوت و انسانها باصفا خواهد شد.
بهرام دلیر همچنین گفت: در سلام پنجم و آخرین سلام به امام زمان (عج) میگوئیم: «السَّلاَمُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ». برادران اهل سنت و ادیان آسمانی دیگر چون یهود و نصاری و تمام ادیان آسمانی قبل از اسلام وعده مهدی موعود را داده اند. در مسیحیت باور به رهایی است. در یهودیت به نوعی باور به نجات و رهایی است و اهل سنت هم همین طور. شیعیان را متهم نکنند. این را نباید قشری بکنند و مخصوص شیعه کنند. مهدی موعود (عج) وعده پروردگار عالم بر امم است و نه بر امت اسلام. امم یعنی امت یهود، امت مسیح (ع)، امت اسلام و تمام فرق و نحل که وعده پروردگار عالم را خواهند دید.
وی اظهار داشت: در این سلام میگوئیم سلام و درود بر انبیا و اولیایی که مژده ظهور و قیام حکومت جهانی را داده اند و انتظار قدوم مبارکش را به رهروانش توصیه نمودند. سلام و درود به رهروان و شیفتگان و دل باختگان او. لذا نیمه شعبان فرصتی است که فضیلتهای فراموش شده احیا شود و اخلاق که به عنوان فضائل اخلاقی میشناسیم و فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام است احیا شود. در طول تاریخ، اخلاق هم مثل انسانها و مثل طبیعت می میرد. یعنی آن را می کشند. وقتی که بهار میرسد سه فصلی که برگها را خزان کرده بود و درختها را بی برگ کرده بود، به آنها طراوت و نشاط میدهد و جهان را زنده میکند.
بهرام دلیر خاطرنشان کرد: نیمه شعبان زنده کردن انسانها و زنده کردن فضائل اخلاقی و دفع کردن رذائل اخلاقی است. به خود بیاییم و خود و ملت مان را از رذائل اخلاقی پیراسته کنیم و به فضائل اخلاقی آراسته شویم. در این جا نقش مهم را صاحبان قدرت دارند. کسانی که سیاستمداری را پیشه خود کردهاند، به همه امور به عنوان سیاسی کاری نگاه نکنند. سیاسی کاری و دغل بازی در اندیشه سیاسی اسلامی وجود ندارد. سیاست اسلامی هدایت است و رهروان را راهبری کردن است. زنده کردن فضائل اخلاقی را شامل میشود و تیشه به ریشه رذائل اخلاقی میزند.
وی افزود: نیمه شعبان را اگر در حوزه اعتقادات خلاصه کنیم به معنی زنده کردن باورها و ایمانها است. در حوزه اخلاقی، زنده کردن فضائل اخلاقی و ریشهکن کردن رذائل اخلاقی است. در حوزه فقه و حقوق، ادای حقوق ناس، خدا، امامت، انبیا و قرآن کریم است. چرا که قرآن کریم و امامت حقی به گردن ما دارند و نبوت هم حقی بر گردن امت دارد. پروردگار عالم نیز به بندگان عالم حقی دارد. بندگان در نیمه شعبان این حقوق را باید احیا و ادا کنند.
بهرام دلیر ادامه داد: درحوزه فقه هم احیای حلالها و زنده کردن شریعت محمدی و مذهب جعفری و راه امام زمان (عج) است تا تمام انحرافات و کج رویها و مدعیان دروغین مهدویت و رهایی بخشی انسانیت را هم بشناسیم و هم تیشه به ریشه این افکار بزنیم. در حوزه جغرافیای اندیشه، اندیشه امامت و ولایت علی بن ابیطالب (ع) و اولاد علی (ع) را که در رأس این هرم، پیامبر گرامی اسلام (ص) است که هم صاحب ولایت است و هم رسالت، احیا کنیم. باید به اخلاقها، عدالتها و انصافها آراسته شویم و از ظلمها، ستمها، استبدادها و دیکتاتوریها که تجربه تلخ بشری است از همه این مقولهها دوری کنیم.
وی سپس گفت: ظهور امام زمان (عج) علائمی دارد. چه بسا این علائم ظهور در طول تاریخ بارها تکرار شده و ما نمیدانیم که این علائم کدام شأن قطعی است. علائم قرائنی است اما نمیتوان گفت کدام یک قطعی است. لذا آنهایی که در رابطه با امام زمان (عج) و مهدویت کتاب نوشته اند گاهی علائم را قطعی دانسته اند و گاهی صرفاً نشانه دانستهاند. به نظر بنده هیچ نشانهای را نمیتوان نشانه قطعی و نهایت نشانهها دانست. آیت الله مشکینی در درسهایشان فرمودند که این نشانهها بارها تکرار شده و میشوند. ما نمیدانیم و نهایت این کار انطباق است. چه بسا بشر در انطباق اشتباه کند.
بهرام دلیر اضافه کرد: برخی یکی از نشانههای نزدیک به ظهور را جنگ جهانی سوم میدانند. این را از برخی روایات در میآورند که میگوید یک سوم بشریت از بین میروند و میمیرند. آیا این نیاز به جنگ جهانی دارد؟ دیدیم که کرونا هم میتواند یک سوم جمعیت جهان را از بین ببرد. پس لزوماً نیازی به جنگ جهانی نیست. پس نباید اینها را نشانههای قطعی و نهایی بدانیم و چه بسا این نشانهها در طول تاریخ تکرار شده و میشوند. برخی نشانههای قطعی را که برای ظهور آن حضرت میشمارند، صاحبان کتاب و محققان بزرگ از روایات استخراج کردهاند و چه بسا در طول تاریخ تکرار شود. مثلاً جنبش ترقی خواهان مردم یمن یا جنبش ارتجاعی سفیانی نشانههایی است که در کتابها گفته شده است.
وی در ادامه گفت: نباید در سخنرانیها بگویند مثلاً این آخرین عید نوروز است که بدون امام زمان (عج) میگذرانیم. اما شاهد هستیم سال هاست که از بیان این سخن میگذرد. به نشانهها خیلی دامن زدن، بازی با باورهای مردم است. برخی از این نشانههایی که داریم حدس و گمانه زنی است و نمیتوانیم بگوییم یقیناً درست است. پیشنهادی که من در این زمینه دارم این است که سرورانی که عشق به امام زمان (عج) دارند، چند کتاب تحقیقی مطالعه کنند و دانش و معرفت کسب کنند. به برخی گفتهها دل ندهند. ما وظایفی داریم. همه عزیزانی که به ظهور باور دارند برای ظهور امام زمان دعا کنند. وظیفه اول انتظار فرج و وظیفه دوم دعا برای سلامتی حضرت و تعجیل در ظهور است. ترک گناهان بستری برای ظهور امام زمان (عج) فراهم میکند.
بهرام دلیر همچنین عنوان کرد: عدهای در نیمه شعبان صرفاً ظاهرگرایی را دامن میزنند. مراد و هدف از فراهم کردن شرایط ظهور امام زمان این نیست. باید باورها و اخلاق و آئین مان را بازسازی کنیم. با این کارها میتوانیم زمینه ظهور حضرت را فراهم کنیم. انقلاب اسلامی با نیمه شعبان گره خورده است. در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از کلید واژههای شکل گیری انقلاب اسلامی نیمه شعبان است. آن زمانی که امام راحل نیمه شعبان را جشن گرفتند مأمورین حکومتی امام را دستگیر میکنند و انقلابیها بیانیه میدهند که ما امسال جشنی به نام نیمه شعبان نداریم چون حکومت و رژیم پهلوی نایب بر حق امام زمان (عج) را دستگیر کرده است.
وی سپس اظهار داشت: هر سال که نیمه شعبان میشد، امام راحل و شعارهای انقلابی در نیمه شعبان احیا میشد. لذا نیمه شعبان هم با تأسیس انقلاب اسلامی، هم با بقای حکومت اسلامی و هم با استمرارش پیوند خورده است. لذاست که همه کسانی که به این انقلاب دلبسته اند میگویند این انقلاب ان شاءالله به صاحب اصلی اش برسد. یعنی امام راحل و ولایت فقیه صاحب این انقلاب نیستند. اینها امانتدار این انقلاب هستند و صاحب اصلی انقلاب و صاحب اصلی طرفداران مستضعفین، حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف است.
بهرام دلیر در پایان گفت: اگر میخواهیم انقلاب به دست حضرت برسد باید در مدیریت و سیاست گذاری ها از اندیشههای امام زمان (عج) بهره ببریم. اندیشه امام زمان (عج) چیزی جز اندیشه قرآنی نیست. «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ». باید تبعیضها را ریشه کن کنیم. تفاوتها باشند اما تبعیضهای ظالمانه نباشند. ظلم نباید باشد. هر ظلمی که اتفاق بیفتد ظهور را به تأخیر میاندازد. فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) احیای عدل است. این افکار که ظلم و استبداد را بیشتر کنیم تا امام زمان بیاید، افکار انحرافی و غلط است. اسلام طرفدار ظلم و ستم نیست. دین ما طرفدار عدل است. لذا اینکه با بیشتر کردن ظلم و ستم بخواهیم ظهور را نزدیک تر کنیم اندیشهای انحرافی و غلط است.
انتهای پبام/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: مهدی موعود عج امام زمان عج ظهور امام زمان سلام و درود انقلاب اسلامی نیمه شعبان رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی طول تاریخ مهدی موعود امت اسلام زنده کردن انسان ها نشانه ها چه بسا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در همایش گرامیداشت مقام استاد و مربی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، اظهار داشت: همگی شکوه و اقتدار جدیدی را در پی این عملیات تجربه کردیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه اراده ملت ایران در اراده رهبر این ملت متجلی و متراکم است، گفت: رهبری تجلیگاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خداوند است.
فرمانده کل سپاه عملیات «طوفانالاقصی» را عامل شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: عملیات وعده صادق نیز موجب شکست بازدارندگی این رژیم اشغالگر شد.
وی عنوان کرد: به فضل الهی در ایامی به سر میبریم که خداوند متعال نصرت آشکار و فتح مبین خود را بر جبهه اسلام جاری کرد و به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرتهای الهی در این شرایط خطیر، حساس و سرنوشتساز انقلاب اسلامی باشیم.
سرلشکر سلامی ادامه داد: همه میدانند که ما یک جهاد بیوقفه و جنگی توقفناپذیر و پیوسته را ظرف دهههای اخیر با نظام استکباری و با خلفا و شرکای او در ائتلافهای متنوع داشتهایم. دشمن ذخایری از راهبردهای متنوع را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژیها در اشکال مختلف و در سالها و دهههای گذشته علیه انقلاب شکوهمند و نظام مقدس ما استفاده کرد.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: دشمن همه جهات نبرد را گشود و همه راههای غلبه بر نظام اسلامی را آزمایش کرد. تمامی این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند و دشمن در هیچ جایی از دشمنی خود کوتاهی نکرد؛ نه در افق زمان، نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل. دشمن با همه ابزارها از جمله جنگ خارجی، پدیده سرسختانه تحریم اقتصادی، ترور، نبردهای تکفیری، جنگهای اطلاعاتی، فتنههای امنیتی، تهاجمات فرهنگی و جنگهای رسانهای به میدان آمد و همه راهها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطرات جدی مواجه کرد.
وی اظهار داشت: تاریخ سراغ ندارد که کشوری چهار و نیم دهه در معرض جنگهای سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد، اما بعد از این مدت در مقتدرترین، مسلطترین و قویترین حالت خود قرار داشته باشد.
سردار سلامی افزود: هیچ چیزی جز جاری شدن سنتهای الهی «وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» نمیتواند توجیهگر این واقعیت شگفتانگیز باشد، همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف میشوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ قویتر شد، همه کشورهای دنیا با «تحریم» تخریب میشوند، اما جمهوری اسلامی ایران با تحریم ساخته شد، همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی میشوند، اما جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا میکند، همه کشورهای جهان با اغتشاشات داخلی از هم فرومیپاشند، اما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکمتر کرده است و هر آنچه که دشمن عمل کرد، بر خلاف آن ثابت شد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشور و به خصوص سپاه در میدان جهاد رشد میکند، عنوان کرد: مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست میخورد و نه ما پیروز میشویم؛ تا وقتی که یکدیگر را ملاقات نکنیم، نمیتوانیم دشمن را فرسوده، خسته، افسرده و ناتوان کنیم.
وی با تأکید بر اینکه ما در یک جنگ تمامعیار به سر میبریم، گفت: عقربههای این جنگ همچون عقربههای ساعت در هر مقطع در یک مسئله ما را با دشمن درگیر میکند؛ یک روز جنگ اقتصادی محور شرارتهای دشمن میشود، یک روز نبردهای تکفیری اوج میگیرد، یک روز فتنه داخلی مشتعل میشود که همه اینها ظهور اجزا و ارکان متنوع ذخایر راهبردهایی است که دشمن اندوخته است؛ اما بر حسب تجربه و بر اساس قدرت و دانش، ما هم در مقابل چنین دشمنی با تجربه، با دانش و با ابزار و تعریف روشها در میدان حاضر میشویم.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: راز موفقیتهای سپاه در گسترش قدرت، ابتکارات راهبردی در نوآوریها و خلاقیتهای میدانی همین است که در سه سطح جنگ، درگیر است؛ در سطوح راهبرد، عملیات و تاکتیک.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: ما محکوم به این هستیم که آگاهانه با بینش عمیق، دانش قوی، ابزار پیشرفته، روشهای نو و دانشهای جدید از انقلاب اسلامی حراست کنیم. حراست از انقلاب اسلامی همه ابعاد زندگی ما را در بر میگیرد؛ چرا که دشمن تمامی ابعاد زندگی ما را به جنگ تبدیل کرده است. عرصههای دانش، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و معیشت از سوی دشمن به میدان جنگ تبدیل شده است؛ بنابراین آموزشها در سپاه باید با این تنوع گسترده موضوعات رشد کند. سپاه باید در بُعد ساختن کشور زیرساختها را با مدرنترین ابزارها و پیچیدهترین فنون و تکنیکها و با نوینترین دانشها بسازد.
وی با بیان اینکه ما دائم در حال مقایسه شدن هستیم، افزود: ما را همیشه مقایسه میکنند که آیا پیشرفت کردهایم یا عقب ماندهایم؟ افتخار امروز انقلاب این است که به برکت هنرنمایی نایب امام زمان (ع) حضرت امام خامنهای (مدظله العالی) ما هم به دشمنانمان حمله کردیم و دستهای ما به اندازه لازم باز بوده است. ولیِ امر ما هم دستهای دشمن را بسته، هم کشور را ساخته است و هم قدرت دفاع از انقلاب و کشور را نوسازی کرده است. او با این همه بحران پیچیده و درهم تنیده در وسط یک میدان سخت ایستاده است و با حکمت و منطق وحی، آگاهی عمیق از سنتهای الهی، نهراسیدن از شکوه ظاهری دشمن، نفوذ بر قلب مؤمنان، هدایت صحیح در لحظههای سخت و آرامشبخشی در میان امواج التهاب، یک جامعه سرافراز، سربلند و پرآوازه به نام ایران اسلامی ساخته است.
سردار سلامی ادامه داد: اینکه خداوند در چند دهه در تمام میدانهای کثیر سخاوتمندانه نصرت خویش را بر قلب مؤمنان و ولی امر ما جاری کرده و به قلوب استحکام بخشیده است. در ماجرای وعده صادق کاملاً دیدید که هیچیک از ایرانیان از اینکه دشمن چه واکنشی نشان دهد، نهراسید. هیچکس از دشمن نترسید با اینکه همه فکر میکردند، این دشمن عکسالعمل نشان میدهد.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه هر ملتی پژواک و بازتاب شخصیت رهبر خود است، عنوان کرد: خصوصیات رهبری و امامت این است که شخصیت، هویت و خصوصیات او درپیکره جامعه تکثیر و جاری میشود که این فرصت الهی است. در این ماجرا این استثناییترین تصمیم یک نظام بود.
وی اظهار داشت: ممکن نیست هیچ رهبری و نظامی در نقطهای از عالم چنین تصمیمی را بگیرد؛ تصمیمی که از یک طرف بر یک شجاعت عظیم و از سوی دیگر بر یک حکمت عمیق تکیه دارد. وسعت این تصمیم و شجاعت آن شگفتیساز این ماجرا و بخش مهم قدرت ما، تجلی این اراده بود.
سرلشکر سلامی افزود: ما که اجراکننده هستیم، کار سختی انجام نمیدهیم؛ آنکه تصمیم میگیرد و مسئولیت این عمل را میپذیرد و در میان فشردهترین صفآرایی جهانی در قلب این صفآرایی وارد میشود و دشمن را از میان میگسلد، او منبع اصلی قدرت ما است.
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: این عملیات از این طرف روی یک نقطه انجام شد با همان تدبیر، همان هندسه نقطه روی صفحه کاغذ، اما از آن طرف یک جهان پاسخ داد. جغرافیای آن طرف شامل یونان، مدیترانه، دریای سرخ، حجاز، عراق، اردن، فلسطین و ترکیه جغرافیای جنگی بود که دشمن به کار برد. این طرف یک عمل محدود و کسر فوقالعاده از یک قدرت عظیم و کسر بسیار کوچکی از یک قدرت بزرگ بود، اما آن طرف همه ظرفیتهای یک جنگ بزرگ، همزمان بدون غافلگیری بکار گرفته شد.
وی گفت: تقریباً ۹۰ درصد غافلگیری ما گرفته شده بود و دشمن شاید لحظه دقیق و هدف دقیق را نمیداند. اما این جغرافیای صهیون آنقدر کوچک است که همه نقاط به هم مرتبط هستند، اما فرانسه، اردن، انگلیس، آمریکا، اسرائیل و دیگران در شعاعی وسیعتر همگی با تمامی قدرت حاضر بودند و همه عمل کردند و در مقابلِ یک عمل کوچک، یک جنگ بزرگ را انجام دادند که البته فقط یکبار میتوانستند این عمل را انجام دهند. اگر موج دوم حملات سر میگرفت، کارایی این سیستم یکپارچه دفاعی حداقل ۵۰ درصد کاهش مییافت و در موج سوم ۵۰ درصدِ موج دوم و به همین نسبت مابقی حملات موجب کاهش مداوم توان پدافندی دشمن میشد.
سردار سلامی ادامه داد: اینکه این تصمیم گرفته شود که با وجود اعلام بزرگترین قدرت تاریخ بشر که ما در کنار اسرائیل با اراده آهنین ایستادهایم. در این نقطه کوچک پرتراکم پدافندی همه آمدند و همه میگویند واکنش نشان میدهیم با این فرض با چنین دشمنی مستقیم و رسمی با پذیرش مسئولیت صدها فروند موشک و پهپاد پرواز میکنند، نشان میدهد که چه اتفاقی رخ داده است. جنگ به سرزمین صهیونیستها کشیده شده است و وقتی موشکها با هم تلاقی میکنند در آسمان روی سر صهیونیستهاست؛ موضوعی که همه آن را میبینند و برای اولین بار پس از دههها یک قدرت، جنگ را به سرزمین و فضای صهیونیستها کشیده است. هشت ساعت دلهره، آشفتگی، ترس و اضطراب ناشی از اراده شلیک موشکها و پهپادها و قدرت بینظیری است که همه میدانند قابل تکرار است و از این پس، این معادله ما است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این عملیات همه جهان را آرام کرد؛ حتی دشمنان ما آرام شدند. کسانی هم که در شمال و غرب و مناطق دیگر ژست اقتدار میگرفتند، همگی خاموش شدند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی اصلاً جنگ را در سرزمین خود نمیپذیرد. در دکترین دفاعی اسرائیل، جنگ در خارج از مرزهاست. برای صهیونیستها بازدارندگی به مفهوم عدم وجود اراده شلیک است؛ نه اصابت. هیچکس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه اینها شکسته و جنگ پیشدستانه باطل شد. ما رسماً اعلام کردیم که میزنیم و همه هم میدانستند. این عظمت است که رسماً اعلام میکند میزنیم. سیلی میزنیم. میزند و نمیترسد و به خدا توکل میکند. آخرین عبارتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به ما فرمودند، این بود که بر خداوند توکل کنید. توکل توأم با تدبیر و حکمت و اراده و قدرت.
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: باید سپاه را در حد و اندازههای این عملیاتها دید؛ البته این عملیات کوچک بود. سپاه را باید قوی کنید که البته قوی هست؛ اما قدرت مانند موجود زنده دائماً باید در حال رشد و کمال و نوسازی باشد. اگر در رشد قدرت متوقف شویم از دشمن عقب میمانیم. در دیداری هم که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، معظمله فرمودند که سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند.
انتهای پیام/